Tuesday 3 April 2012

AKU DAN FIZIK

Takdir tuhan telah menetapkan aku dan  fizik. Mungkin ada hikmah disebalik itu , sejak akhir - akhir ini banyak konsep fizik yang diterangkan secara kasar di dalam AL -Quran . Sejarah fizik aku tidak begitu cemerlang , tetapi aku masih minat mempelajarinya kerana ia melibatkan banyak perkara - perkara yang berlaku disekeliling kita sebagai contoh bagaimana arus elektrik dihasilkan. Boleh dikatakan aku seronok dengan konsep fizik ' sudah semestinya kita sebagai umat islam perlu mempercayainya ia adalah ketentuan tuhan yang Maha Berkuasa. Di sekolah menengah aku, mengatakan pembelajarn fizik ini agak sukar untuk memperoleh A+ kerana terlalu banyak rumus yang perlu aku ingat. Kemudian di matrik aku mula menjinak - jinak dengan matapelajaran fizik sehingga aku jatuh hati dengan fizik. Di sekolah menengah subjek matematik dan lukisan kejuruteraan adalah subjek yang paling aku minati, tetapi rupa - rupa fizik juga menyeronokkan.....bersambung

2 comments:

  1. X sabar nak tunggu sambungan...

    ReplyDelete
  2. mintak maaf admin sbuk skrang..xde mse nak smbung buat mse ni..kalo admin free admin tlis lagi..wassalam

    ReplyDelete